Tuesday 22 March 2011

UNTIL THEN

UNTIL THEN...

Ketika zaman sekolah kita gembira selalu.
Bebas & kurang fikirkan tanggungjawab.
Lepas habis sekolah, semuanya berubah.
Kita mula cari kerja.
Cari kehidupan...
Masing-masing dengan hal masing-masing...
Hidup setiap hari... sentiasa berulang... berulang dan terus berulang...
Sungguh membosankan.
Malah cuti pun hanya beberapa hari.
Tak lama.. tak macam cuti sekolah.

TAPI...

Percayalah...
akan tiba harinya di mana suatu impian akan menjadi... KENYATAAN!
Hidup ini banyak betul pengalaman kn? Setiap orang ada langkah masing-masing.
Hari-hari yang berlalu akan terus kekal sebagai memori...
Dengan memori ini, kita belajar menghargai apa yang telah kita miliki untuk kita terus dewasa...
Kita warnai langit dengan tangan kita sendiri.
Selagi jantung ini terus berdegup, mimpi... persahabatan... keberanian... segala-galanya...!
Akan terus diabadikan dalam jiwa ini. Selamanya.

Aku ada ruang sendiri
Jangan tanya kenapa & mengapa
Dewasa adalah aset aku
Ceria selalu hingga ke tahap maksimas
Terbang bersama aku
Jangan tuduh aku jahat sebelum kenal
Aku tahu apa yang aku buat
Tapi korang takkan pernah tahu!
Hidup ini mesti bebas
makan, minum, bermain...
Atau jangan buat apa-apa!
Ini adalah kehendak termaksima aku...
Tapi di hujungnya pasti ada sempadan.
Ingat itu.

No comments: